Onze opvang

Elke ouder wil de beste zorg en ontwikkeling voor zijn / haar kind. Bij Kindcentrum Aloysius voelen kinderen zich prettig en geborgen, al spelend en lerend gedurende de doordeweekse werkdagen van hun ouders. Voor kinder-, peuter- en voorschoolse opvang kunt u terecht bij Kinder- en Peuteropvang Kommelkwartier, vezorgd door Samen Spelen. De naschoolse opvang wordt verzorgd door BSO Aloysius van MIK Kinderopvang. Dit alles onder één dak in een doorgaande lijn.

“Je kunt de wereld alleen samen met anderen leren ontdekken”

Kinderopvang Samen Spelen Kommelkwartier 0-4 jaar

Kinderopvang Kommelkwartier biedt kinderen een stabiele, kindvriendelijke en liefdevolle omgeving. Kinderen krijgen de ruimte om te spelen en zich te ontwikkelen. Ons team creëert een gemoedelijke sfeer, zodat kinderen zich thuis voelen en met plezier komen. De basishouding van onze pedagogisch medewerkers wordt gekenmerkt door warmte en aandacht voor elk kind. Kinderopvang Kommelkwartier heeft een babygroep, een dreumesgroep en een peuteropvang.

Kinderopvang Kommelkwartier

Een echte Maastrichtse opvang midden in het centrum van de stad. Hier vormen wij samen met basisschool Sint Aloysius het kindcentrum Aloysius. Een warme plek die ook staat voor geborgenheid, kwaliteit en een optimale ontwikkeling voor ieder kind. Op deze locatie werkt een hecht team dat kleinschalige kinderopvang biedt.

Kinder- en Peuteropvang Kommelkwartier - Samen Spelen

Brusselsestraat 46

6211 PG Maastricht

www.samenspelen.net

juf-baby

Blad

Spelen

Vierkant

Peuteropvang Samen Spelen Kommelkwartier 2-4 jaar

De peuteropvang bestaat uit één stamgroep. Peuters van 2 tot 4 jaar willen wij hierin spelenderwijs laten ontdekken. Zo gaan ze met hun handen in de aarde of juist in de lijm. Er zijn verschillende speelhoeken ingericht: de huishoek, bouwhoek, leeshoek en het atelier. We werken aan de hand van de VVE-methodiek (Voor- en Vroegschoolse Educatie) ‘Speelplezier’. In elke hoek zijn materialen te vinden die tijdens de wisselende thema’s worden aangepast.

Soepele overstap

Tijdens de speelactiviteiten van de kinderen bouwen onze pedagogisch medewerkers leermomenten in. Zo bereiden we de kinderen doelbewust voor op groep 1 van de basisschool. We werken intensief samen met basisschool Sint Aloysius om ervoor te zorgen dat de overstap van peuter naar kleuter soepel verloopt.

Voorschoolse opvang Samen Spelen Kommelkwartier 4-13 jaar

Om op tijd op je werk te komen moet je nu de deur uit, maar school is nog niet begonnen…
Op Kinderopvang Kommelkwartier kunnen kinderen vanaf 7.30u tot start schooltijd terecht. Ideaal voor ouders die vroeg moeten vertrekken van huis en niet zelf in de gelegenheid zijn hun kind naar school te brengen. Je kunt dan in alle rust en met een vertrouwd gevoel op weg naar je werk.

Onze opvang biedt kinderen een stabiele en liefdevolle omgeving. We zorgen voor een gemoedelijke sfeer met volop aandacht voor elk kind, zodat kinderen met plezier naar de opvang komen. Kinderen krijgen alle ruimte om te spelen, creëren, verkennen, ontdekken en ontplooien samen met andere kinderen van de basisschool.

Buitenschoolse Opvang Aloysius MIK 4-13 jaar

Voor de naschoolse opvang biedt de zolder van ons mooie gebouw een zee van ruimte. Uitdagende hoeken nodigen uit om te spelen, knutselen, bouwen, schilderen, verkleden of lekker te relaxen. Er is een podium, een Wii-hoek, een hangmat, een keukentje en vooral heel veel speelgoed. Kinderen worden aangemoedigd om veel buiten te spelen. Bij slecht weer maakt de BSO gebruik van de gymzaal.

BSO Aloysius onderneemt veel met de kinderen en organiseert vaak speciale activiteiten. Zo zijn we regelmatig te vinden in het nabijgelegen natuurgebied de Hoge Fronten. Ook kunnen kinderen tijdens bso-tijd zwemles volgen en hun zwemdiploma behalen. Voor de oudere kinderen is huiswerkbegeleiding mogelijk.

BSO Aloysius is onderdeel van MIK Kinderopvang Maastricht en is gelegen op de zolderetage van basisschool Aloysius.

Het adres is:

Brusselsestraat 46

6211 PG Maastricht

T: 0625638118

@: bso.aloysius@mik-kinderopvang.nl

Wilt u persoonlijk kennismaken?

Stuur een aanvraag via de volgende link

Voor vragen rondom onze wachtlijst,
het vrijblijvend aanmelden van uw kind(eren)
en/of plaatsing(contracten)