Prikbord

Nieuws & agenda

Maastrichtse Sportweek
24 juni

De week van 20 – 24 juni stond in het teken van de Maastrichtse Sportweek.

Een week waarin we extra stil staan bij het belang van bewegen en de gezondheid van kinderen. Binnen Kindcentrum Aloysius zijn de kinderen op verschillende manieren hiermee aan de slag gegaan.

Alle groepen 3 t/m 8 hebben een tijdje geleden een eigen klassen beweegbox gekregen. De kinderen nemen de beweegbox iedere pauze mee naar het schoolplein. Hierin zitten de sportmaterialen. De kinderen zijn als klas samen verantwoordelijk voor de sportmaterialen. Deze week zijn er weer nieuwe materialen toegevoegd aan de beweegbox!

Verschillende klassen hebben deze week samen met de groepsleerkracht op het schoolplein bewegend leren gedaan. Bewegend leren geeft kinderen de mogelijkheid om tijdens het leren te bewegen. Dit kan doormiddel van de verschillende bewegingsvormen en is ook in te zetten bij verschillende schoolvakken. Een super leuke en actieve manier voor de kinderen om te leren!

In alle groepen zijn de kinderen aan de slag gegaan met energizers. Energizers zijn korte sport/beweegactiviteiten voor, tijdens of na een les. De kinderen kunnen even lekker bewegen en daarna weer aan de slag met de les.

Daarnaast hebben alle klassen deze week een beweegposter van Maastricht Sport ontvangen. De beweegposter is bedoelt om het zitgedrag van kinderen gedurende de dag te verminderen. Denk hierbij aan het opstaan van je stoel wanneer je een vraag wilt stellen aan de juf/meester, huppelend naar het bord wanneer je een som moet opschrijven, staand werken aan een opdracht en de bal vangen wanneer je het antwoord weet op een vraag.

Al met al hebben wij binnen Kindcentrum Aloysius een leuke en sportieve Maastrichtse Sportweek gehad en kunnen wij de laatste weken van het schooljaar verder met bovenstaande sportieve thema’s!

Schoolwebsite door SchouderCom