Prikbord

Nieuwe schoolbibliotheek! πŸ“˜πŸ“™
24 maart 2022

Beste kinderen en ouders/verzorgers,

Een paar maanden geleden hebben we jullie voorgesteld aan Marieke Baselmans. Zij heeft ons geholpen bij het uitbreiden van onze boekencollectie op school. Ook hebben we met haar gespard over hoe we een nieuwe schoolbibliotheek vorm zouden kunnen geven.

En op dat gebied is er veel gebeurd de afgelopen tijd...

Onze school krijgt namelijk een vernieuwde schoolbibliotheek! De ruimte die hiervoor bestemd is, is het oude computerlokaal in de kelder.

In de schoolbibliotheek staan vanzelfsprekend alle boeken van onze school opgeborgen. Maar daarnaast kan de ruimte worden gebruikt om samen met de kinderen te lezen in de daarvoor bestemde 'boomhut', in de leesstoel, op de leesbankjes of op de leeskussentjes. Ook kunnen er presentaties worden gehouden of kunnen schrijvers er hun boek komen promoten.

Met een werkgroep bestaande uit teamleden van de school, hebben we deze ruimte opgeruimd, leeggemaakt, gepoetst, geverfd en zo verder. Daarnaast hebben we van mooie ideeΓ«n, concrete plannen gemaakt. In de bijlage ziet u het moodboard dat we hebben gemaakt voor onze schoolbibliotheek.

We zullen jullie de komende maanden op de hoogte houden van de ontwikkelingen met betrekking tot onze schoolbibliotheek!

Nu is het wachten totdat de nieuwe vloer wordt gelegd, het meubilair binnenkomt, zodat we de ruimte Γ©cht kunnen gaan inrichten.

Natuurlijk blijven we ook gebruik maken van onze klassenbibliotheken, waar de kinderen dagelijks hun boeken kunnen ruilen. Eens op de zoveel tijd zullen de boeken van de klassenbieb worden ververst met nieuwe boeken uit de schoolbieb. Zo houden we lezen leuk, aantrekkelijk en actueel.

Met vriendelijke groet,

Team Aloysius