Prikbord

8 oktober

Blog schoudercom

Onderwerp: MQ-scan, vangnetstructuur, Sjors Sportief en Jeugdfonds Sport

Op 4, 5 en 6 oktober 2021 hebben de kinderen van de groepen 1 t/m 8 de MQ-scan gedaan tijdens de gymles! MQ staat voor Motorisch Quotiënt oftewel een IQ maar dan voor je lijf! De MQ-scan meet onze motorische ontwikkeling. Twee keer per jaar gaan we over een beweegbaan waar we onze vaardigheden testen in een race tegen de klok! Ieder doet dit op zijn/haar eigen snelheid en kunnen. Aan het einde van de test kan juf Laura nog aangeven of we ergens moeite mee hadden. Doordat we de test twee keer per jaar doen kan juf Laura volgen hoe we ons ontwikkeld hebben en dat voor de hele school! De test geeft ons een score die de juf helpt om ons een betere gymles te geven maar ook om vroegtijdige achterstanden en talenten te herkennen! Ben je nieuwsgierig naar de MQ scan dan lees je hier meer.

De MQ-scan is een onderdeel van de vangnetstructuur van Maastricht Sport. Vangnet? Hoor ik je denken… Dat klopt! Als het tijdens de gymles opvalt dat we niet zo goed mee kunnen dan hebben de juffen en meesters van Maastricht Sport verschillende lessen die ons kunnen helpen bij het verbeteren van onze motoriek. Of als je sport wel leuk vindt, maar toch ook spannend dan kunnen zij ons daarbij helpen! Er zijn extra gymlessen, weerbaarheidstraining en nog veel meer! Ook onze school werkt hieraan mee! Vraag mijn juf of meester of beter nog juf Laura voor nog meer informatie. Ook op de website van Maastricht Sport vind je meer informatie.

Natuurlijk heeft niet iedereen een achterstand. Sterker nog, we hebben in de klas ook best wat talentjes! Voor iedereen die wil sporten maar nog niet zijn/haar sport heeft gevonden kan “Sjors Sportief” helpen! Sjors helpt ons bij het vinden van een passende sport door heel Maastricht! Bijna alle sporten zijn gratis en vrij om te proberen! Je kan juf Laura altijd vragen om even met ons mee te kijken naar wat allemaal mogelijk is! Wist je al dat wanneer je heel graag sport maar het te duur is je via juf Laura in aanmerking kunt komen voor het Jeugdfonds Sport? Jaarlijks wordt er zo’n €220 euro beschikbaar gesteld per kind om te kunnen sporten!

Mocht je naar aanleiding van bovenstaand bericht vragen hebben, voel je vrij om gymjuf Laura een mail te sturen op Laura.Withaar@maastricht.nl.